آموزشی, گرامر

گرامری: آشنایی با Determiners

Determiners چیستند؟

به طور کلی در زبان انگلیسی، کلمات به هشت دسته‌ی اسم، فعل، صفت، قید، ضمیر، حرف اضافه، حرف ندا و حروف ربط تقسیم می‌شوند.
امروز در اين مطلب براي شما مشتاقان نوع خاص از صفت ها را بررسي كنيم

حروف تعریف نامعین a/an

این حروف تعریف قبل از اسامی مفردی که نامعین هستند بکار برده می‌شوند. در استفاده از a/an مسئله‌ای که پیش از هر چیز حائز اهمیت است مبحث صامت و مصوت است.
پیش از اسامی مفرد (منظور از اسم در ادامه همان اسامی عام است) و ترکیب‌های اسمی که با یک صامت شروع شوند از a استفاده می‌شود. توجه داشته باشید صدای حروف در کلمات اهمیت دارد و نه  نحوه‌ی خوانش آن ها در الفبا؛ ممکن است یک حرف الفبا در یک کلمه مصوت و در برخی کلمات دیگر صامت باشد. به مثال‌های زیر توجه کنید:


a university         a European           a one-parent family

همانطور که ملاحظه می‌کنید تمام مثال‌ها شامل حروفی می‌شوند که در الفبا صدادار خوانده می‌شوند اما در این کلمات صامت خوانده می‌شوند و به همین دلیل از حرف تعریف نامعین a برای آن‌ها استفاده شده است.
پیش از اسامی مفردی که با یک مصوت، یعنی حرف صدادار شروع شوند از an استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که حرف h در بسیاری از کلمات بی صدا است و صدای بعد از آن ملاک ما برای تشخیص است. به مثال‌ها توجه کنید:
 
an orange            an Italian            an umbrella           an hour          an honour

حروف صدا دار : a,i,o,u,e

حرف تعریف معین The:

‎حرف تعریف معین the از پرکاربردترین معرف‌های اسم در زبان انگلیسی است که پیش از اسامی مفرد، جمع و غیرقابل شمارشی که به نوعی برای شنونده شناخته شده‌اند، استفاده می‌شود.
‎در اینجا باید از شما قولی بگیرم و آن هم این است که بدلیل وجود ریزه‌کاری‌هایی که حرف تعریف the دارد نباید خسته شوید. این مطلب همینجا باقی خواهد ماند اگر کمی خسته شده‌اید بهتر است استراحت کنید تا با ذهنی باز و پر انرژی وارد این قسمت از گرامر زبان انگلیسی شوید. اگر آماده‌اید با هم شروع کنیم!
‎گفتیم بطور کلی حرف تعریف معین the  پیش از اسامی آورده می‌شود که به نوعی برای ما شناخته شده‌اند؛ اما این شناخته شدن به چه صورت است؟
* گاهی موقعیت جمله نشان می‌دهد که درباره اسمی مشخص صحبت می‌کنیم:
Ali sat down on the chair near the door.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *