سبک زندگی, مقالات

یادگیری زبان دوم و اهمیت های آن

زمان مطالعه مطلب:5 دقیقه

یادگیری زبان دوم و اهمیت های آن

امروزه والدين با توجه به افزايش اهميت يادگيري زبان دوم مشتاق هستند كودكانشان را در مسير يادگيري زبان هاي مختلف قرار دهند. ولي چالش هايي مانع آنها مي شود : چه سني مناسب است؟ آيا اگر كودك از سن كم شروع به يادگيري كند،خسته مي شود؟ 
تحقيقات نشان داده كه از سن ٢ سالگي تا قبل از ١٣ سالگي بهترين و موثر ترين سن براي دريافت اطلاعات و يادگيري است . هم چنين، يادگيري در سنين پايين افزايش قدرت تفكر، خلاقيت و انعطاف پذيري قابل توجهي را به دنبال دارد؛ زيرا كه سه سال اول زندگي جز مهم ترين و حياتي ترين دوره براي كودك است. و گفته مي شود در اين دوره پايه هاي نگرش ، شخصيت و … كودك بنا نهاده مي شود. در پاسخ به سوال دوم بايد ذكر كرد كه ذهن كودك با ذهن يك فرد بالغ كه غني از چالش ها و مشكلات است مقايسه نكنيد! ذهن كودك خالي از هرگونه اطلاعات و چالش است و اماده يادگيري، پس حتما از اين دوره طلايي استفاده صحيح و به اندازه بكنيد.

به علاوه، يادگيري زبان دوم از سن كم باعث مي شود كه كودك در بزرگسالي تسلط بيشتر بر ان زبان،لهجه بهتر و ارتباط آسان تري مي تواند برقرار كند، هر چه سن بالاتر مي رود قدرت يادگيري كاهش مي يابد و زبان اول ( زبان مادري ) بر شخص قالب مي شود و يادگيري زبان دوم طولاني تر و چالش بر انگيز تر مي شود و گاهي ممكن است به فراموش منجر شود. دسته ديگر از والدين ترس سخت بودن يادگيري زبان دوم براي كودكانشان را دارند كه بايد گفت يادگيري زبان دوم به همان سختي يا آساني يادگيري زبان مادري ( يا زبان اول) مي تواند باشد.

كلام آخر؛ پدر و مادري وجود ندارد كه نگران آينده شخصي و شغلي كودكش نباشد، علايق و شخصيت كودكان با يكديگر كاملا متفاوت است ، يك كودك ممكن است از ٢ سالگي شروع به علاقه نشان دادن و ياد گرفتن زبان دوم كند و گاهي يك كودك از ١٣ سالگي وارد اين چرخع مي شود. پست كودكان خود را با بچه هاي ديگري كه در حال يادگيري چند زبان هستند مقايسه نكنيد، در انتخاب مدرس بسيار كوشا باشيد و از كودك خود دائما بخواهيد اطلاعاتي كه فرا گرفته است را به شما نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *