پادکست, سبک زندگی, مقالات

چرا پادکست گوش دهیم

چرا پادکست گوش دهیم

چرا پادکست گوش دهیم؟

شما می‌توانید در هنگام ورزش، پیاده‌روی، آشپزی، انجام کارهای منزل و یا حتی در محل کارتان پادکست گوش کنید و خود را برای آغاز یک صبح پر انرژی آماده کنید.

بعد از اینکه تصویربرداری هوایی
تکمیل شد و به کلیات مسلط شدید باید با یک ذره‌بین به سراغ جزییات بروید. در واقع، در این مرحله باید به‌دنبال یک کلمه‌ی خاص باشید، چیزی مثل یک عدد، یک اسم و یا هر کلمه‌ی ویژه‌ای که شما را به درک عمیق‌تری درباره موضوع پادکست برساند.
 
البته باید بدانید که این روش اصولی زمانی نتیجه می‌دهد که از منابع معتبر و باکیفیت استفاده کنید. لازم نیست نگران دردسرهایِ آزمون و خطا در پیدا کردن منبع مناسب باشید، ما در ادامه بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی خواهیم کرد.
 
در ضمن گوش دادن به پادکست‌های موسیقی آرام در هنگام شب و استراحت می‌تواند تا حد زیادی فشار و خستگی حاصل از فعالیت ها روزانه را کاهش بدهد.
نکته بسیار مهم: بجای اینکه هر پادکستی گوش دهید، پادکست‌های با کیفیت و پر محتوا را گوش دهید. چرا که زمان شما باارزش است.
درست است که یادگیری زبان با پادکست ، یکی از بهترین روش‌های یادگیری است و همان‌طورکه گفتیم مزیت‌های زیادی هم دارد اما یک چیز را نباید فراموش کرد! اینکه «چطور گوش دهیم؟» گوش دادن به فایل صوتی انگلیسی فقط زمانی به یادگیری زبان و بهبود Listening منجر می‌شود که شما به‌شکل هدفمند و طبق اصول مشخصی به پادکست موردعلاقه‌تان گوش دهید. برای همین ما قصد داریم در این بخش به شما بگوییم که چگونه هدفمند گوش دهید.

چطور شروع کنم؟

در ابتدای راهِ یادگیری زبان از طریق گوش دادن ، ناتوانی از درک معنی تک تک کلمات ممکن است است ناامیدتان کند. بنابراین بهتر است خودتان را درگیر کلمات نکنید و به محتوای کلی متن توجه داشته باشید. شما باید چندین بار و با آرامش کامل به فایل صوتی انگلیسی موردعلاقه‌تان گوش دهید و سعی کنید با درک کلیت موضوع، یک تصویر کلی از آنچه می‌شنوید در ذهنتان شکل دهید، درست مثل یک  تصویربردار هوایی از سرنخ ها کمک بگیرید.

توجه به جزئیات

پادکست listening شما را بهبود میبخشد،
به‌مرور زمان و گوش دادن به پادکست‌های متنوع، دایره‌ی واژگانی‌تان وسیع‌تر می‌شود و به‌طور ناخودآگاه کلمات انگلیسی بیشتری، روانه‌ی حافظه‌ی بلندمدتتان می‌شود
نكته :
ناگفته پیداست که پادکست‌ها، هم جنبه‌ی آموزشی دارند و هم سرگرم‌کننده هستند و مهم‌تر اینکه در کنار کارهای دیگری مثل آشپزی، پیاده‌روی و یا در سفر هم می‌توانید به فایل صوتی موردعلاقه‌تان گوش دهید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *